Logo PANS
5 marca 2024

Odkrywając Skandynawię – pierwsza mobilność dydaktyczna w University of Lund


Program Erasmus+
Mobilność kadry akademickiej na Uniwersytecie Lund stanowi wyjątkową okazję dla nauczycieli i pracowników edukacyjnych do rozwoju zawodowego, wymiany doświadczeń oraz zanurzenia się w bogatej kulturze akademickiej i historycznej Lund. Dzięki finansowaniu unijnemu uczestnicy mają szansę uczestniczyć w licznych kursach, warsztatach i szkoleniach, co przyczynia się do poszerzenia ich umiejętności pedagogicznych i wiedzy na temat nowoczesnych metod nauczania.

Uniwersytet Lund, będący jednym z najstarszych i najbardziej renomowanych uniwersytetów w Europie Północnej, oferuje unikalne środowisko naukowe z bogatą tradycją akademicką. Uczelnia ta kładzie szczególny nacisk na interdyscyplinarność oraz innowacyjność w nauczaniu i badaniach, co zapewnia uczestnikom mobilności Erasmus+ dostęp do najnowszych osiągnięć naukowych i edukacyjnych.

Pobyt w Lund umożliwia również doświadczenie unikalnej atmosfery miasta, które łączy w sobie historyczny urok z dynamicznym życiem studenckim. Zanurzenie się w kulturę Szwecji, poznawanie nowych tradycji i języka sprzyja rozwojowi osobistemu, promuje tolerancję i zrozumienie międzykulturowe. Ta wielokulturowa ekspozycja wzbogaca zarówno życie osobiste, jak i zawodowe uczestników, umożliwiając im przekazanie zdobytej wiedzy i doświadczeń swoim uczniom.

Uniwersytet Lund jest znany ze swojego zaangażowania w międzynarodową współpracę i promuje wymianę międzykulturową, co czyni go idealnym miejscem dla realizacji celów programu Erasmus+. Dzięki temu uczestnicy mogą nie tylko rozwijać swoje kompetencje zawodowe, ale również budować międzynarodowe sieci kontaktów, które mogą owocować przyszłymi projektami badawczymi i edukacyjnymi.

W ramach programu Erasmus+ na Uniwersytecie Lund, prowadzone przez mnie zajęcia,  w ramach studiów I i II stopnia, oraz seminarium doktoranckiego,  skoncentrowały się na zaawansowanych metodach nauczania przy użyciu technologii. Zajęcia obejmowały teoretyczne podstawy nauczania wspomaganego komputerowo, gdzie zgłębialiśmy główne teorie i podejścia. Omówiliśmy również różnorodne oprogramowania i narzędzia do nauki, a także sposoby wykorzystania materiałów multimedialnych i zasobów cyfrowych, takich jak wideo, nagrania audio i interaktywne aktywności, do wsparcia procesu nauczania. Zajęcia pokazały, jak platformy edukacyjne online i systemy zarządzania nauką mogą wspierać nauczanie języków. Ważnym elementem była koncepcja blended learning, łącząca tradycyjne nauczanie z elementami technologii. Omówiliśmy również wykorzystanie technologii w ocenie i ewaluacji oraz strategie zarządzania klasą z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi. Szczególną uwagę poświęciliśmy roli sztucznej inteligencji w edukacji. Te doświadczenia pozwoliły mi na pogłębienie wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego wykorzystania technologii w nauczaniu języków na różnych poziomach edukacyjnych.

Więcej informacji na temat programu Erasmus+ oraz możliwości, jakie oferuje Uniwersytet Lund, można znaleźć na oficjalnej stronie uczelni oraz stronie programu Erasmus+ PANS w Przemyślu.